pencari ilmu yang bijak

Friday, January 21, 2011

Rasia menambah pendapatan lebih melalui NUFFnang/Secret to increase income through nuffnang







Baru jek jenjalan dr blog ke blog,,, terjumpe lak blog yg satu ni,,, cerite tentang care dan teknik menambah pendapatan melalui nuffnang,, video lak tu,,, jd aku share jek ni,,, korang tinggal usehe jek la,,, semoge berjaye yer,,,




ni lak link nye ;http://bit.ly/rahsianuff

Sunday, January 16, 2011

PERNIAGAAN YANG AKU CEBURI ( IKAN MARIN )

Rumah kecil diatas air untuk ikan kecil yang hendak membesar


ntah macam mane aku leh lak  nak menceburi perniagaan dalam bidang perikanan,,, mungkin faktor hobi memancing yg wat aku berani tuk menceburi bidang perniagaan ni,,, aku baru sahaje nak bermule,,, umur umah kecil aku ni bru 2 tahun dan dibina dgn kudrat/modal sendiri serta ahli keluarga yg ade mebantu dan kawan aku pak hussen umo dh menjangkau 60 tahun tapi tetap nk membantu membina rumah kecil diatas air tuk aku,,, 
caye tak caye dalam tempoh 4 bulan aku dan yg lain siap membina rumah kecil ni,,, memang letih dalam tempoh mase 4 bulan tu, 4 ari aku kije kat kilang, cuti 2 hari lak aku perah kudrat menukang wat rumah kecil ni,panas terik tak jadi masalah, tp yang masalah kulit aku yg putih gebu dh jd rentung(itam legap) tapi tetap hensem walaupun itam huhhuhhu,,, bile aku pasang papan yg terahir maka siap la rumah kecil dan rase penat selame 4 bulan pon hilang,,,,, bersyukur sangat pada ALLAH,,, rase gembire,puas, sayu, sedih smpai nk nangis,  bercampur aduk,,,hehehe   
tapi aku tahu ni baru jek permulaan dalam perniagaan, banyak lagi rintangan yang perlu ditempuh,,, doa kn aku berjaye dan tidak lupe diri bila diberi kejayaan,,,,,,, wassalam... 


dari ku
nelayan muda,,  

Monday, January 10, 2011

what happen at palastin and what zionis do,,,,,,

Well here, I have to give you certain links, I urge you to kindly give in some time to watch them...

http://collater...almurder.com/
This is the video that reveals what the justice of Empire looks like:
1) the murder of Iraqi civilians, children and Reuters' journalists by laughing US military personnel.
...2) the charge against the one that revealed the video evidence to the public.
3) the full legal clearance of the soldiers that did the killings.


~'There Is No Wealth Like Knowledge; No Poverty Like Ignorance.'

~'Know History. Not Because We As A Society Can Prevent Ourselves From Repeating It, But Hold As Truth That We Will Repeat It And History Will Be Our Only Guide To Prepare For The Inevitable.'

~'The Only Way To Deal With An Unfree World Is To Become So Absolutely Free That Your Very Existence Is An Act Of Rebellion.'

~'Stop Believing In Authority, Start Believing In Each Other'

~Nothing Has Changed, Its Only Gotten Worse.

Read the words of following people;

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." -
~Albert Einstein

"A time comes when silence is betrayal, that time has come for us, even when pressed by the demands of ...inner truth"
~MLK Jr.

"He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it."
~Martin Luther King, Jr.

Watch this;
 
 
we can help them at palastin
                                                   name account             ; Aman palastin
                                                  no acc maybank         ; 562263010787
                                      no acc bank islam      ; 12029010047880

Saturday, January 1, 2011

cerite time aku sekolah rendah darjah 1 ( cikgu yg cerite)

cerite pak pandir dgn mak dir

seingat aku cm ni la cite nyer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      pada suatu hari pak pandir dan mak dir pergi bersiar2, tibe2 mereka terjumpe sepohon pokok pisang, jd mereka bercadang tuk tanam pohon pisang tersebut di rumah masing2,,  jd mereka memotong  pokok pisang tersebut menjadi dua bahagian, pak pandir memilih bahagiaan atas pokok pisang dan mak dir memilih bahagian bawah. pak pandir ketawe kpd mak dir dan berkata mane ade pokok pisang keluar buah dari akarnye kihkihkih,,, di pendekan cerite selang 3 bulan pokok yg pak pandir tanam mati dan pokok yg ditanam mak dir hidup dh mengeluarkan hasil,,,,,,,,,,,,,,,
 pak pandir cemburu dan teringin memakan buah pisang yg dilihatnya setiap hari di halaman rumah mak dir,,
pada suatu hari selesai mak dir mengambil buah pisang yg telah masak diletakan nye didalam rumah dan mak dir keluar tuk mencari bahan tuk membuat pisang goreng,,, dikala mak dir keluar, pak pandir tampa berfikir panjang mengambil kesempatan utk mencuri pisang tersebut dan terus mask ke dlm rumah mak dir, ble pak pandir lihat pisang yg msk kekuningan emas, pak pandir xtahan dan makan kesemua pisang tersebut,,, belum sempat pak pandir melarikn diri, mak dir sudah hampir smpai ke rumahnya,, dgn tidak berfikir pnjang pak pandir memanjat naik sembunyi di atas bumbung umah mak dir, mak dir marah dan berkata kulit jek yg ko tinggal kn hampes,,wtf,, dan mak dir mencari pencuri nye didlm rumah,, ketika pak pandir sembunyi perut nye mula sakit dan rase mahu tercirit,,  pak pandir terlihat kain yg panjang di depan nye dan tidak berfikir panjang die memasukan kain tersebut kedlm tut,,,,,, bg menahan dr tercirit,,,, tidak lame kemudian mak dir terlihat kain yg terjuntai yg digunakan oleh pak pandir untuk menahan dr tercirit,,, mak dir heran dan berkate kain ape pulak yg terjuntai ni,, compius aku,,,,, dgn tidak berfikir panjang mak dir menarik kain tersebut dan mencurah la cirit birit pak pandir ke muke mak dir,,, uweks!!!! bagai pepatah mgatakan pisang xdpt muke bau taik,,
*pak pandir rase bersalah dan meminta maaf kpd mak dir atas ape yg telah dilakukan,,
*mak dir memaafkan pak pandir dan turut rase bersalah krn  tidak mahu berkongsi pisang yg telah masak tersebut kpd pak pandir disebabkan sifat tamak dan tidak mghiraukn jiran yg hari2 melihat buah pisang dr yg berwarne hijau hingge kekuningan masak , sedangkan mereka berdua sama-sama jumpa pohon pisang tersebut, cume pak pandir over confiden akan mendapat hasil dgn menanam  bahagian atas pokok pisang tersebut. 
 lg pule tangan yg memberi kn lg baik dr tangan yg menerime tol x,,,,
ambil la pengajaran dr cerite ini walau sedikit tuk mghadapi situasi sperti ini didlm kehidupan harian kte,,
wassalam ,,,,,,,,,







pokok pisang aku tu yg diorg cabut hampeh,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,