pencari ilmu yang bijak

Sunday, January 16, 2011

PERNIAGAAN YANG AKU CEBURI ( IKAN MARIN )

Rumah kecil diatas air untuk ikan kecil yang hendak membesar


ntah macam mane aku leh lak  nak menceburi perniagaan dalam bidang perikanan,,, mungkin faktor hobi memancing yg wat aku berani tuk menceburi bidang perniagaan ni,,, aku baru sahaje nak bermule,,, umur umah kecil aku ni bru 2 tahun dan dibina dgn kudrat/modal sendiri serta ahli keluarga yg ade mebantu dan kawan aku pak hussen umo dh menjangkau 60 tahun tapi tetap nk membantu membina rumah kecil diatas air tuk aku,,, 
caye tak caye dalam tempoh 4 bulan aku dan yg lain siap membina rumah kecil ni,,, memang letih dalam tempoh mase 4 bulan tu, 4 ari aku kije kat kilang, cuti 2 hari lak aku perah kudrat menukang wat rumah kecil ni,panas terik tak jadi masalah, tp yang masalah kulit aku yg putih gebu dh jd rentung(itam legap) tapi tetap hensem walaupun itam huhhuhhu,,, bile aku pasang papan yg terahir maka siap la rumah kecil dan rase penat selame 4 bulan pon hilang,,,,, bersyukur sangat pada ALLAH,,, rase gembire,puas, sayu, sedih smpai nk nangis,  bercampur aduk,,,hehehe   
tapi aku tahu ni baru jek permulaan dalam perniagaan, banyak lagi rintangan yang perlu ditempuh,,, doa kn aku berjaye dan tidak lupe diri bila diberi kejayaan,,,,,,, wassalam... 


dari ku
nelayan muda,,  

8 comments:

  1. semoga terus berjaya sahabat!!
    dan jgn lupe, mesti sentase beringat..dan sentiase berdoa pdNYA (^_^)

    ReplyDelete
  2. wahhh..semoge sukses ye ^^
    bykkan berdoa + usaha..insyaallah besar hikmahnye..hihi

    recent post : |suke ke word verification???|

    ReplyDelete
  3. thanks anazumi(name jepon tu huhuhu) atas sokonganyer,,

    ReplyDelete
  4. good luck...bestkn dpt menceburi bidang penternakn ni... bl kita lihat ikn kita semakin membesar nanti, hari2 kita akn terfikir betapa besarnye nikmat Allah itu... saya wat penternkn ikan air tawar, tapi kecil2lan je...tidaklah mcm anta...hehe semoga berjaya didunia dan di akhirat...

    ReplyDelete
  5. Hafiszam , tiada kejayaan yang datang sendiri tanpa usaha , semoga Allah memberkati segala usaha , Selamat Maju Jaya...

    ReplyDelete
  6. Tahniah anak....
    Orang kata; Bukan senang, nak senang dan bukan susah nak susah.
    Orang kata; Kalau ingin mencecah pelangi, mestilah rela menempuh hujan.
    Moga kita sekalian berjaya dunia & akhirat.

    ReplyDelete
  7. terime kasih semua,, atas dorongan dan sokongan yg diberikan,, sy pon doakan kamu semua berjaya di dunia dan akhirat,,, amin,,

    ReplyDelete