pencari ilmu yang bijak

Monday, November 24, 2014

Burger Bakar Dan Oblong Makanan Special Di Desaru, Bandar Penawar



Kalau jalan2 ke Desaru Jangan Lupe Try Burger Bakar dekat sini (Lokasi di hadaban Bank BSN bandar Penawar ),,, Lotus Hotel dekat Desaru ni pon ok Tp harga die ade standart cket,, Kalau Nak save bole cek in Kt hotel Damai sbb Harge penginapan x la berape mahal.


Kat Desaru dan Tanjung Balau pon ade menyediakan bot untuk pergi memancing harge nye pon bole la berpatutan,,

Jom Ke Desaru, Bandar Penawar>>>>>

Thursday, June 9, 2011

PeNeMuaN BahTeRa Nabi Nuh Di Turkey

.:: PeNeMuaN BahTeRa Nabi Nuh ::.




















HONG KONG - Sekumpulan penjelajah China dan Turki kelmarin mendakwa mereka mungkin telah menemui bahtera Nabi Nuh pada ketinggian 4,000 meter di sebuah lereng curam di Gunung juddy, timur Turki.


Jurucakap pasukan berkenaan memberitahu, beberapa binaan kayu yang mereka temui di lokasi itu didapati berusia 4,800 tahun berdasarkan ujian penentuan tarikh karbon iaitu sama usianya dengan zaman banjir besar pada era Nabi Nuh.
"Penemuan ini bukan mengesahkan 100 peratus bahawa ia bahtera Nabi Nuh tetapi kami yakin ia 99.9 peratus adalah bahtera itu," kata seorang anggota pasukan penjelajah, Yeung Wing-cheung.


Menurutnya, binaan kayu itu dibahagikan kepada beberapa petak, sebahagiannya memiliki rasuk kayu yang dipercayai digunakan untuk menempatkan sejumlah haiwan dalam bahtera itu.




 
lokasi dimana bahtera nabi nuh terdampar



bahagian dlm batera nabi nuh


pengkaji dari cina sedang membuat penyelidikan
 
serpihan kayu dari bahagian bahtera nabi Nuh
PEGAWAI Turki, Murat Guven menunjukkan spesimen kayu berusia 4,800 tahun yang didakwa tinggalan bahtera Nabi Nuh.


      Gene Collins bersama tim nya yang terdiri dari 12 orang ahli juga datang melakukan penelitian pada tahun 2000. Dr. Robert Balard juga tergabung dalam tim tersebut. Dia adalah orang yang telah sukses menemukan bangkai kapal Titanic, Istana Cleopatra, dan konon menemukan benua Atlantis yang hilang. 
        Collins mengatakan bahwa fosil tersebut adalah bahtera Nabi Nuh. Karena tidak mungkin ada "benda asing" yang diduga perahu berada di ketinggian 15.500 kaki tanpa ada sebab.



Dari hasil uji karbon, hasilnya ternyata lokasi itu mnagndung 4,95 % karbon. Dan pada beberapa lokasi terdapat gandingan besi yang cukup banyak dari  segi tingginya kandunagn karbon. Hal ini berarti, kandungan karbon itu berasal sari kayu yang sudah membatu. Padahal kandungan karbon di lokasi lain hanya 1,88 % saja diperoleh dari kandungan tanah biasa.

Harold Cofins, ahli geologi sekaligus juru bicara tim tersebut mengatakan, bahwa perahu itu terbuat dari kayu "Sigilata" yang telah diawetkan dengan sejenis ter. Kayu jenis ini adalah spesies kayu raksasa yang sudah pupus.

Terntang kebenaran banjirnya sendiri, Dr. Balard mengatakan bahwa dari bukti - bukti yang ada di ketinggian itu, banjir besar pernah melanda bumi 10.000 tahun yang lalu. Dan air sempat mencapai ketinggian 15.000 kaki.

Video penemuan batera Nabi Nuh

 


Bangunan di dasar laut Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni yang mungkin dibina pada zaman Nabi Nuh

Assalammualaikum,,,

Bismillaahir rahmaanir rahiim
Mungkin ini satu pertemuan yang telah lama dijumpai dan mereka yang menjumpainya amat bingung untuk menguraikan ape yang mereka jumpai itu. ia adalah sebuah monumen atau bandar yang beribu ribu tahun yang dijumpai di dasar laut Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni.dari berbagai pendapat dan spekulasi mereka yang profisional dan amatur ini dapat saya mengaitkan bandar yang dijumpai itu dengan kisah nabi yang ke-3 iaitu nabi nuh. sebahagian riwayat menyebutkan bahawa Nabi Nuh a.s. adalah rasul pertama yang diutus Allah kepada penduduk dunia. beliau diperintahkan Allah untuk memberikan peringatan dan menakuti mereka atas seksaan Allah. Nabi nuh a.s. adalah orang pertama memberi peringatan dan sebagai rasul,sebagaimana firman Allah yang bermaksud:
"sesungguhnya kami telas mengutus Nuh kpada kaumnya (dengan memerintahkan): "berilah kaummu peringatan sebelum datang kepadanya azab yang pedih".
(Nuh:1)
akan tetapi, kaum nabi Nuh tidak mahu mendengarkan nasihat dan ancaman Allah.kaum kafir mengingkari kenabian Nuh.setelah Nabi Nuh mengerahkan segala kemampuannya untuk menyeru kaumnya kepada kebenaran,ternyata mengalami tentangan yang hebat.dia mengadu kepada Allah:"Ya Tuhanku, sesungguhnya kaumku telah mendustakan aku,kerana itu adakanlah keputusan antaraku dan mereka,dan selamatkanlah aku dan orang-orang yang mukmin yang bersamaku".
seterusnya, Nabi Nuh memohon agar kaumnya dihancurkan: Nuh berkata"Ya Tuhanku, janganlah Engkau biarkan seorang pun diantara orang2 kafir tinggal diatas bumi .sesungguhnya jika engkau biarkan mereka tinggal, nescaya mereka akan menyesatkan hamba-hamba-mu, dan mereka tidak akan melahirkan selain anak yang berbuat maksiat lagi sangat kafir.
Allah memakbulkan doa nabi Nuh. Sebelum menghancurkan kaum Nuh, Allah menghendaki agar Nuh membuat kapal keselamatan(safinatun-najah), Allah SWT berfirman:
"Dan diwahyukan kepada Nuh, bahawasanya sekali-kali tidak akan beriman
di antara kaummu, kecuali orang yang telah beriman(saja),kerana itu
janganlah kamu bersedih tentang apa yang selalu mereka kerjakan.Dan
buatlah bahteramu dengan pengawasan dan petunjuk wahyu kami, dan janganlah
kamu bicarakan dengan Aku tentang orang-orang zalim itu, sesungguhnya mereka
itu akan ditenggelamkan. Dan mulailah Nuh membuat bahtera. Dan setiap kali
pemimpin kaumnya berjalan melaui Nuh, mereka mengejek kami maka sesungguhnya
(kamipun) mengejekmu sebagaimana kamu sekalian mengejek (kami). Kelak kamu
akan mengetahui siapa yang akan ditimpa oleh azab yang menghinakannya, dan
yang akan ditimpa azab yang kekal"
(Hud:36-39)

setelah Nabi Nuh selesai membuat kapal,nampaklah tanda-tanda akan datangnya azab,yakni memancarnya air dari tanah.Allah memerintahkan nabi Nuh untuk mengumpulkan semua jenis tumbuh-tumbuhan dan haiwan-haiwan, masing2 satu pasang (jantan&betina) untuk dibawa serta ke dalam kapal pada saat banjir besar tiba yang akan memusnahkan seluruh kehidupan,sehingga dapat dijadikan bibit-bibit kehidupan selepas banjir nanti serta seluruh keluarganya dan orang2 mukmin,kecuali seorg anak dan isterinya yang kafir. Allah berfirman:
   "masukanlah ke dalam bahtera itu dari masing-masing binatang pasangan(jantan dan betina),    dan  keluargamu kecuali orang-orang yang telahterdahulu ketetapan terhadapnya dan (masukkan  pula) orang-orang yang beriman. Dan tidak beriman bersama Nuh itu kecuali sedikit." Nuh berkata,"Naiklah kamu sekalian kedalamnya dengan menyebut nama Allah diwaktu belayar dan berlabuhnya. Sesungguhnya Tuhanku benar-benar Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang.Dan bahtera itu berlayar memebawa mereka dalam gelombang laksana gunung."
(Hud: 40-42)

setelah semua orang kafir hancur akibat banjir besar,Allah memerintahkan bumi untuk menelan air banjir itu dan memerintahkan langit agar berhenti menurunkan hujan dan terdamparlah batera Nuh di atas gunung Al-Juud.Allah memerintahkan nabi Nuh turun dari bahtera ke darat.Nabi Nuh,keluarganya dan seluruh pengikutmya dengan menerima be4rkah Allah,dan kelak akan menjadi umat yang beriman.sebahagian dari mereka akan memperolehi kenikmatan dunia.Tetapi sebahagian yang lain tidak mendapat berkah Allah kertana menyimpang dari kebenaran, dan disesatkan oleh syitan yang mengakibatkan mereka akan menerima azab Allah.

Dari kisah Nabi Nuh ini mungkin ada kaitanya dengan apa yang telah dijumpai oleh penyelam dari jepon(kihachiro Aratake) di dasar laut Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni sebuah bangunan(Japan's Mysterious Pyramids (Yonaguni) penempatan manusia yang telah ditenggelami air.

dibawah ini saya sertakan link tentang kajian mereka terhadap bangunan tersebut dan anda boleh berfikir secara logik dengan apa yang telah diceritakan di dalam Al-Quran.








Ada diantara pengkaji yang tidak dapat menerima dengan memberi alasan mungkin ia terjadi melalui fenomena alam dan mengapa mereka berfikiran sedemikian;
1)bangunan(monumen) yang didirikan didalam air.
2)usia bangunan (monumen)yang lebih tua dari piramid di mesir semasa zaman firaun.
3)orang barat beranggapan manusia pada zaman dahulu hanya duduk didalam gua dan tidak tahu tentang
   bidang arkitek(membuat bangunan) dan ade yang mengikut teori darwin(revolusi manusia).


Dari kisah Nabi Nuh yang diceritakan dalam Al-Quran ia boleh dikaitkan dengan bangunan(monomen) yang telah dijumpai didasar laut Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni. Ini bersangkut dari beberapa aspek dan kejadian yang berlaku pada zaman nabi Nuh yg telah diceritakan di dalam Al-Quran;

1) Allah menurunkan azab kepada kaum nabi Nuh dengan banjir yang besar yang menengelamkan seluruh bangunan dan kota tersebut. dan apa yang dijumpai di di dasar laut Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni sebuah bangunan(Japan's Mysterious Pyramids (Yonaguni) yang nyata masih ditenggelami air.

2)  dalam memebuat bahtera itu.Nabi Nuh tidak hanya sekadar berdoa kepada Allah.tetapi memanggil tukang-tukang kayu untk mengerjakanya.jadi disini terbukti bahawa pada zaman Nabi Nuh  penduduknya sudah pandai mebuat seni bina bangunan(arkitek)dan menjalankan kehidupan secara bertamadun bukan seperti yang dikatakan oleh pengkaji barat yang beranggapan pada zaman itu manusia  hanya duduk didalam gua.







3)  Di dalam Al-Quran menyebutkan nama ptung-patung yang disembah kaum Nabi Nuh sebagaimana
   dikatakan oleh pembesar-pembesar mereka sebagai berikut:
"Dan mereka berkata, "Janganlah sekali-kali kamu meninggalkan (penyembahan),
tuhan-tuhan kamu dan jangan pula sekali-kala kamu meninggalkan (penyembahan)
wadd,dan jangan pula suwaa,yaghuts,ya'uq dan nasr.Dan sesungguhnya mereka
telah menyesatkan kebanyakan (manusia), dan janganlah Engkau tambahkan bagi
orang-orang yang zalim itu selain kesesatan".
(Al-Isra':23-24)
dan semasa penyelam dan juru video merakam bangunan(monumen)tersebut mereka ada merakam satu bentuk batu berhala(patung) yang besar berbentuk muka manusia yang biasa menjadi penyembahan orang kafir.Ini menunjukan Allah telah membinasakan berhala(patung)yang dianggap tuhan berserta orang-orang kafir yang menentang dakwah Nabi Nuh.







4)para Pengkaji berpendapat usia bangunan(monumen) tersebut yang usianya lebih tua dari piramid firaun.ini berkemungkinan bangunan terserbut dibina pada zaman Nabi Nuh.
wallahualam
Disini kita amat memerlukan ilmuan islam mengkaji penemuan-penemuan seperti ini supaya mendapatkan bukti kukuh tentang sesuatu yang berlaku disesuatu tempat yang kejadianya terkandung didalam Al-Quran. Ini akan meningkatkan keimanan serta keyakinan seseorang dan takut dengan azab Allah dengan apa yang telah menimpa pada kaum kafir yang menentang ajaran nabi-nabi dan rasul-rasul nya yang terdahulu. Ini juga penting bagi mematahkan teori dan pendapat ilmuan barat yang banyak bercanggah dan tidak berasas.

>>>>bagi kepada pembaca yang melihat keraguan anda boleh lah komen untuk saya perbetolkan dan jika anda mempunyai maklumat dan pandangan amatlah dialu-alukan. terima kasih atas kesudian membaca artikal ini,,,

Friday, January 21, 2011

Rasia menambah pendapatan lebih melalui NUFFnang/Secret to increase income through nuffnang







Baru jek jenjalan dr blog ke blog,,, terjumpe lak blog yg satu ni,,, cerite tentang care dan teknik menambah pendapatan melalui nuffnang,, video lak tu,,, jd aku share jek ni,,, korang tinggal usehe jek la,,, semoge berjaye yer,,,




ni lak link nye ;http://bit.ly/rahsianuff

Sunday, January 16, 2011

PERNIAGAAN YANG AKU CEBURI ( IKAN MARIN )

Rumah kecil diatas air untuk ikan kecil yang hendak membesar


ntah macam mane aku leh lak  nak menceburi perniagaan dalam bidang perikanan,,, mungkin faktor hobi memancing yg wat aku berani tuk menceburi bidang perniagaan ni,,, aku baru sahaje nak bermule,,, umur umah kecil aku ni bru 2 tahun dan dibina dgn kudrat/modal sendiri serta ahli keluarga yg ade mebantu dan kawan aku pak hussen umo dh menjangkau 60 tahun tapi tetap nk membantu membina rumah kecil diatas air tuk aku,,, 
caye tak caye dalam tempoh 4 bulan aku dan yg lain siap membina rumah kecil ni,,, memang letih dalam tempoh mase 4 bulan tu, 4 ari aku kije kat kilang, cuti 2 hari lak aku perah kudrat menukang wat rumah kecil ni,panas terik tak jadi masalah, tp yang masalah kulit aku yg putih gebu dh jd rentung(itam legap) tapi tetap hensem walaupun itam huhhuhhu,,, bile aku pasang papan yg terahir maka siap la rumah kecil dan rase penat selame 4 bulan pon hilang,,,,, bersyukur sangat pada ALLAH,,, rase gembire,puas, sayu, sedih smpai nk nangis,  bercampur aduk,,,hehehe   
tapi aku tahu ni baru jek permulaan dalam perniagaan, banyak lagi rintangan yang perlu ditempuh,,, doa kn aku berjaye dan tidak lupe diri bila diberi kejayaan,,,,,,, wassalam... 


dari ku
nelayan muda,,  

Monday, January 10, 2011

what happen at palastin and what zionis do,,,,,,

Well here, I have to give you certain links, I urge you to kindly give in some time to watch them...

http://collater...almurder.com/
This is the video that reveals what the justice of Empire looks like:
1) the murder of Iraqi civilians, children and Reuters' journalists by laughing US military personnel.
...2) the charge against the one that revealed the video evidence to the public.
3) the full legal clearance of the soldiers that did the killings.


~'There Is No Wealth Like Knowledge; No Poverty Like Ignorance.'

~'Know History. Not Because We As A Society Can Prevent Ourselves From Repeating It, But Hold As Truth That We Will Repeat It And History Will Be Our Only Guide To Prepare For The Inevitable.'

~'The Only Way To Deal With An Unfree World Is To Become So Absolutely Free That Your Very Existence Is An Act Of Rebellion.'

~'Stop Believing In Authority, Start Believing In Each Other'

~Nothing Has Changed, Its Only Gotten Worse.

Read the words of following people;

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." -
~Albert Einstein

"A time comes when silence is betrayal, that time has come for us, even when pressed by the demands of ...inner truth"
~MLK Jr.

"He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it."
~Martin Luther King, Jr.

Watch this;
 
 
we can help them at palastin
                                                   name account             ; Aman palastin
                                                  no acc maybank         ; 562263010787
                                      no acc bank islam      ; 12029010047880

Saturday, January 1, 2011

cerite time aku sekolah rendah darjah 1 ( cikgu yg cerite)

cerite pak pandir dgn mak dir

seingat aku cm ni la cite nyer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      pada suatu hari pak pandir dan mak dir pergi bersiar2, tibe2 mereka terjumpe sepohon pokok pisang, jd mereka bercadang tuk tanam pohon pisang tersebut di rumah masing2,,  jd mereka memotong  pokok pisang tersebut menjadi dua bahagian, pak pandir memilih bahagiaan atas pokok pisang dan mak dir memilih bahagian bawah. pak pandir ketawe kpd mak dir dan berkata mane ade pokok pisang keluar buah dari akarnye kihkihkih,,, di pendekan cerite selang 3 bulan pokok yg pak pandir tanam mati dan pokok yg ditanam mak dir hidup dh mengeluarkan hasil,,,,,,,,,,,,,,,
 pak pandir cemburu dan teringin memakan buah pisang yg dilihatnya setiap hari di halaman rumah mak dir,,
pada suatu hari selesai mak dir mengambil buah pisang yg telah masak diletakan nye didalam rumah dan mak dir keluar tuk mencari bahan tuk membuat pisang goreng,,, dikala mak dir keluar, pak pandir tampa berfikir panjang mengambil kesempatan utk mencuri pisang tersebut dan terus mask ke dlm rumah mak dir, ble pak pandir lihat pisang yg msk kekuningan emas, pak pandir xtahan dan makan kesemua pisang tersebut,,, belum sempat pak pandir melarikn diri, mak dir sudah hampir smpai ke rumahnya,, dgn tidak berfikir pnjang pak pandir memanjat naik sembunyi di atas bumbung umah mak dir, mak dir marah dan berkata kulit jek yg ko tinggal kn hampes,,wtf,, dan mak dir mencari pencuri nye didlm rumah,, ketika pak pandir sembunyi perut nye mula sakit dan rase mahu tercirit,,  pak pandir terlihat kain yg panjang di depan nye dan tidak berfikir panjang die memasukan kain tersebut kedlm tut,,,,,, bg menahan dr tercirit,,,, tidak lame kemudian mak dir terlihat kain yg terjuntai yg digunakan oleh pak pandir untuk menahan dr tercirit,,, mak dir heran dan berkate kain ape pulak yg terjuntai ni,, compius aku,,,,, dgn tidak berfikir panjang mak dir menarik kain tersebut dan mencurah la cirit birit pak pandir ke muke mak dir,,, uweks!!!! bagai pepatah mgatakan pisang xdpt muke bau taik,,
*pak pandir rase bersalah dan meminta maaf kpd mak dir atas ape yg telah dilakukan,,
*mak dir memaafkan pak pandir dan turut rase bersalah krn  tidak mahu berkongsi pisang yg telah masak tersebut kpd pak pandir disebabkan sifat tamak dan tidak mghiraukn jiran yg hari2 melihat buah pisang dr yg berwarne hijau hingge kekuningan masak , sedangkan mereka berdua sama-sama jumpa pohon pisang tersebut, cume pak pandir over confiden akan mendapat hasil dgn menanam  bahagian atas pokok pisang tersebut. 
 lg pule tangan yg memberi kn lg baik dr tangan yg menerime tol x,,,,
ambil la pengajaran dr cerite ini walau sedikit tuk mghadapi situasi sperti ini didlm kehidupan harian kte,,
wassalam ,,,,,,,,,







pokok pisang aku tu yg diorg cabut hampeh,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,